کسب درآمد از داخل منزل

نحوه کسب درآمد از طریق روشهای ساده و روزمره

کسب درآمد از داخل منزل

نحوه کسب درآمد از طریق روشهای ساده و روزمره

کسب درآمد از داخل منزل

با مطالعه مطالب این وبلاگ می توانید ضمن دیدن مطالب علمی، خبری جدید و جذاب، خنده دار، عجیب، علمی، به کسب درآمد بپردازید، بدون اینکه زمان زیادی برای این کار بگذارید.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

چاقوی فلزی برای برش آووکادو ممنوع؟!

شنبه, ۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۰۹:۰۷ ب.ظ

چرا هرگز نباید از چاقوی فلزی برای برش آووکادو استفاده کنید؟

تازه نگه داشتن آووکادو می تواند کمی چالش برانگیز باشد. با این حال، اگر آنها را به درستی ذخیره کنید، آووکادو می تواند برای مدت طولانی تر از آنچه فکر می کنید تازه بماند. از دور انداختن تمام آووکادوهایی که پول خوبی برای آن پرداخته اید خسته شده اید؟ کافیست این نکات را برای افزایش طراوت آنها رعایت کنید و دیگر نگران آن نخواهید بود.

 

دفعه بعد که برای برش دادن آووکادو برای نان تست آووکادوی صبحگاهی به کشوی ظروف دست می‌زنید ، ممکن است بخواهید دوباره در مورد چاقویی که دست می‌گیرید فکر کنید.

همانطور که از یک چاقوی قصابی بزرگ برای تراشیدن گوشت آووکادوی خامه ای استفاده نمی کنید، اینجا هم، مواد و ابزار شما به همان اندازه برای انجام درست کار مهم است. باور کنید یا نه، استفاده از یک چاقوی فلزی برای برش آووکادو ممکن است یکی از رایج ترین اشتباهات آشپزخانه باشد که آشپزهای خانگی مرتکب می شوند – احتمالاً بدون اینکه متوجه شوند. در اینجا بهترین راز ناگفته ای در مورد برش آووکادو وجود دارد.

نکته / تعریف و معنی گواکامولی guacamole

گواکامول چیست ؟

● گواکامولی (خمیر یا سس ساخته شده از آواکادوی له شده و ادویه جات که بهعنوان چاشنی سالاد و غیره مصرف میشود)

guacamole

چاقوهای فلزی قهوه ای شدن را تسریع می کنند

بریدن یک میوه آووکادو با یک چاقوی فلزی باعث افزایش سرعت قهوه‌ای شدن آن می‌شود. اگر قصد دارید از همه ی آووکادو یکباره استفاده کنید - یا اگر در حال درست کردن یک غذای له شده مانند گواکامول هستید - قهوه ای شدن ممکن است برای شما کمتر نگران کننده باشد. این زمانی است که ممکن است بخواهید روی یک ابزار مفید برای برش آووکادو هزینه کنید، که برش را در یک حرکت آسان انجام می دهد.

چاقوهای فلزی قهوه ای شدن را تسریع می کنند

 

برش یک آووکادو با یک چاقوی فلزی باعث افزایش سرعت قهوه‌ای شدن آن می‌شود. اگر قصد دارید از کل آووکادو یکباره استفاده کنید - یا اگر در حال درست کردن یک غذای له شده مانند گواکامول هستید - قهوه ای شدن ممکن است برای شما کمتر نگران کننده باشد. این زمانی است که ممکن است بخواهید روی یک ابزار مفید آووکادو سرمایه گذاری کنید، که برش و برش را در یک حرکت آسان ارائه می دهد. 

 

دلیل علمی

آیا می خواهید بدانید چرا چاقوهای فلزی این فرآیند سیاه شدن آووکادو را به سرعت بالا می‌برند و آووکادوی سبز زیبای شما را تیره می‌کنند؟

در اینجا دلیل آن گفته شده؛

چرا جنس چاقو مهم است؟

  از آنجایی که چاقوهای فولادی ضد زنگ حاوی مس و آهن هستند ، این فلزات آنزیم‌های موجود در آووکادو را فعال می‌کنند که باعث می‌شود گوشت میوه در حضور اکسیژن قهوه‌ای شود. برش دادن آووکادو با یک چاقوی فلزی فرآیند قهوه‌ای شدن را سرعت می‌بخشد، که می‌تواند آووکادوی شما را زودتر از موعد خراب کند. 

این فرآیند "اکسیداسیون" نامیده می شود و زمانی اتفاق می افتد که یک مولکول یا اتم در معرض سطح افزایش یافته اکسیژن قرار می گیرد و شروع به از دست دادن الکترون می کند.

آووکادو

راه اول پیشنهاد شده برای سیاه نشدن آووکادو 

راههای دیگری هست که آووکادوهایتان تغییر رنگ ندهند.

 قبل از گذاشتن آووکادو روی آن، یک پیاز را برش دهید و کف ظرف دربسته را با ورقه‌ها بپوشانید و در ظرف را محکم ببندید. در اینجا به خواص ضد قهوه ای شدن پیاز کاری نداریم، اما همین قدر میگویم که ترکیبات گوگردی منحصر به فرد پیاز در سیر نیز یافت می شود - ممکن است در جلوگیری از قهوه ای شدن کامل آووکادو نقش داشته باشد. 

اگرچه ممکن است آووکادو کمی قهوه ای شود، اما نگهداری میوه به این روش می تواند به آووکادو کمک کند رنگ سبز خود را برای مدتی طولانی تر حفظ کند. 

راه حل دیگر سیاه و اکسید نشدن آووکادو برش خورده 

یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از قهوه‌ای شدن آووکادو این است که سطح برش خورده آن را که در مجاورت هوا است، به روغن زیتون یا آب لیمو آغشته کنید. اگر علاقه زیادی به بوی پیاز خام ندارید، این یک جایگزین ایده آل است.

روغن زیتون

متأسفانه روغن زیتون لغزنده است و به خوبی به آووکادو نمی‌چسبد، بنابراین روغن زیتون به جای آن در گوشه ای جمع می‌شود با این حال اگر آووکادو برش خورده را به صورت سر و ته در یک ظرف که کف آن روغن زیتون ریخته اید، در بازه زمانی چهار روزه، همچنان می‌توانید از آووکادوی تازه لذت ببرید.

آب لیمو

اگر آب لیموترش را به گواکامول خود اضافه کنید، احتمالاً متوجه شده اید که هر چه مقدار بیشتری از آن اضافه کنید، قبل از شروع قهوه ای شدن، ماندگاری بیشتری خواهد داشت. این به این دلیل است که آب لیموترش و همچنین آب لیمو منبع غنی اسید سیتریک و اسید اسکوربیک (از طریق آووکادو کالیفرنیا ) است. هر دوی این ترکیبات برای طراوت آووکادو مفید هستند زیرا نه تنها اسید سیتریک یک نگهدارنده طبیعی است، بلکه اسید اسکوربیک نیز به اکسیژن واکنش نشان می دهد. این بدان معناست که به جای اینکه اکسیداسیون روی گوشت آووکادو تأثیر بگذارد، اسید اسکوربیک را تحت تأثیر قرار می دهد و به عنوان اولین خط دفاعی عمل می کند. 

بهترین راه برای تازه نگه داشتن آووکادو

آووکادو جزو میوه های ماندگار نیست. شما باید آنها را دقیقا در مرحله رسیدن درست بخرید تا زمانی که آماده استفاده هستید کاملا سبز و کره ای شوند. سپس بعد از اینکه آووکادوهای شما به نهایت رسیدن رسید، تازه نگه داشتن آنها مهم است. به محض اینکه آووکادو را به دو قسمت تقسیم می کنید، ساعت برای سیاه شدن آن شروع به تیک تاک می کند، زیرا اگر برای مدت طولانی باز بماند، در نهایت رنگ سبز جذاب خود را از دست می دهد. در حالی که آووکادوی اکسید شده ممکن است هنوز خوراکی باشد، هیچ حس اشتها آوری در شما برای تهیه گواکامول قهوه ای یا نان تست آووکادوی خاکستری وجود ندارد 

راه حل فریزر

اگر آووکادوی شما رسیده است اما قصد ندارید به این زودی ها از آن استفاده کنید، می توانید با گذاشتن آن در فریزر زمان بیشتری از آن نگهداری کنید. فقط مطمئن شوید که آن را به طور کامل منجمد کنید. 

 

پوست و دانه آووکادو به عنوان یک مانع طبیعی در برابر اکسیژن عمل می کند. هنگامی که آنها را جدا می کنید و به شکل آووکادو می برید، فرآیند قهوه ای شدن به دلیل آنزیمی که در آووکادو وجود دارد به نام پلی فنل اکسیداز سرعت می گیرد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی